"Як нам перевершити те, чого ми досягли раніше? Чи буде наша остання версія краще? "

Такі думки займали інженерів REL в процесі створення нової серії сабвуферів. Процес, який нагадує подорож: динамічну, цікаву, а часом і авантюрну. Сабвуфери REL - це результат постійного досвіду і безперервного розвитку.

Джон Хантер, головний розробник і власник компанії REL, нескінченно відданий своїй справі. Він вважає, що спрощена шаблонність в створенні аудіотехніки неспроможна.

 

"... такий підхід призводить до появи продуктів, які роботизують музику,

розбирають музику на складові частини, позбавляючи її життя, іскри колективної творчості."

 

Компанія REL прагне надати можливість мати якісний сабвуфер не тільки заможним поціновувачам музики, а також тим, у кого обмежений бюджет. Свої сабвуфери REL оснащує відмінними драйверами, потужними і надійними підсилювачами.
З 2005 року і до цього дня вони використовують практично безвідмовну систему: регулятори, виведені на панель управління, підвищують рівень при повороті за годинниковою стрілкою. Сигнал з них подається на високоякісний підсилювач класу А / В з масивним тороідальним трансформатором і великим, добре контрольованим блоком живлення.

Факт довговічності сабвуферів REL вже давно викликає подив бізнес-аналітиків. Відповідь проста: добре продуманий і зроблений на совість підсилювач з великим запасом міцності буде надійно і безвідмовно працювати протягом багатьох років. Якщо ж після довгих років активної експлуатації знадобиться ремонт, то це з легкістю можна здійснити.

Що ж міняти в новій серії T / x, якщо базова комплектація драйверів і так відмінна?

Правильно! - корпус. Часто користувачі сприймають корпус техніки в якості елемента декоративного оформлення. Але це не так. Корпус визначає обсяг повітря, який необхідно точно розрахувати для отримання максимальної віддачі від сабвуфера.
Вплив на поведінку драйвера надають не тільки габарити корпусу, а й демпфірування. Якщо демпфірування занадто сильне, звук стає глухим. Якщо занадто слабке, музика позбавляється опори.

При такому обмеженому виборі можливих змін, інженери вирішили збільшити внутрішній об'єм повітря.

Якщо збільшити занадто сильно, то є ризик втратити контроль над зворотньою хвилею. Занадто мало - і збільшення матиме нульовий ефект. Таким чином, інженери вирішили збільшити внутрішній об'єм корпусу на 5-7% і закруглити внутрішні кути. Це збільшило загальну масу і позбавило внутрішній простір  прямих кутів, що утворюють пастки, де зростає тиск повітря.
В результаті сабвуфери стали важче, металеві ніжки збільшилися і надали звуку додаткову чіткість і чистоту.
Тепер про сюрпризи.
Перші зразки сабвуферів були отримані пізніше через непростої роботи над закругленими кутами корпусу.

Новий великий підвіс підвищеної жорсткості дозволив збільшити хід дифузора. Набагато більшою жорсткістю в порівнянні з колишньою версією володіла і нова центрирующая шайба з карбону, покликана забезпечувати ідеальне позиціонування звукової котушки по центру при будь-якій гучності.


Після прогріву динаміків через кілька годин, сталася дивна трансформація звуку.
Якщо спочатку звук нових динаміків був холодним, жорстким і затиснутим, то після прогріву з'явилася швидкість реакції, чіткість і відчуття простору. Це було щось більше, ніж просто підсумок підробітки рухомих елементів динаміка. Це був результат ідеального поєднання поліпшених драйверів і збільшеного об'єму корпусу.
В результаті копіткої праці вийшло щось особливе - серія T / x.
На завершення Джону Хантеру і головному інженеру Джастіну залишалося виконати критично важливе налаштиування рівня вхідного посилення, щоб примирити його з триступінчатим обмежувачем. Це налаштування виконується на слух з використанням добре знайомих треків з подальшим повторним тестуванням тільки каналу .1 / LFE. І робить істотний вплив на характер кожної лінійки REL.
У процесі роботи було виявлено, що за еталон все частіше беруться моделі серії S - безсумнівного світового лідера серед сабів середніх розмірів і середньої вартості.
Так що, нові T / x не "трохи", а незрівнянно і у всіх відносинах краще моделей попередньої лінійки T / i. Вони демонструють той якісний стрибок, який дозволяє співвідносити їх більшими і дорогими моделями REL. Їх звучання відрізняється дивовижною чіткістю і експресією. А також - неймовірною динамікою з виключно делікатною передачею тихих пасажів і потужним вибуховим басом, який поширюється вгору.


За матеріалами rel.net