Сьогодні у нас на огляді новий старий бренд - AIWA. Як його в свій час тільки не називали: і айва (як фрукт), і аіша. У нас бренд став відомим завдяки касетним магнітофонам, телевізорам, відеомагнітофонам, касетним плеєрам та трохи пізніше музичним центрам.
Мене теж не обійшов цей бренд і десь на початку 2000-х у мене вдома опинився музичний центр з CD-чейндежером на три диски.
На той момент це був для мене космос! Тож про техніку AIWA я можу розповісти з огляду на власний досвід: минулий та теперішній.
З 2017 року права на торгівельну марку належать компанії Towada Audio. Це відомий японський виробник радіоприймачів та обладнання для телекомунікаційного сектору.
На сьогодні в лінійці AIWA є безліч побутових пристроїв від телевізорів з QLED до самокатів. Але ми поговоримо про стереопідсилювачі. На даний момент в лінійці представлено два продукти. Це інтегральні підсилювачі AMU-120BT та AMR-200DAB.
Зовнішній вигляд
Модель 120 існує в чорному кольорі та сріблястому. А от старша модель AMR-200DAB має тільки строгий чорний корпус.
Ці два продукти мають однаковий форм-фактор і майже однаковий функціонал за виключенням декількох відмінностей.
Потужність
Модель з індексом 120 має сумарну потужність 120Вт (2*60Вт) і працює з акустикою опір якої становить 4-8 Ом. Старша модель має потужність 200Вт (2*100Вт при 4 Ом, 0.1% THD).
DAB радіоприймач
Також більш потужна модель має на борту DAB радіоприймач. Чесно кажучи, це крута штука для країн Європи та США, але у нас просканувавши частоти я знайшов лише декілька станцій і ті в більшості своїй були розмовного характеру (привіт, радіо «Промінь»). Тому використання цієї функції буде мінімальним.
Підключення акустичних систем
AMR-200DAB при підключенні гучномовців А+В може працювати з опором акустики 16 Ом. Ця функція може дозволити вам підключити 2 акустичні системи послідовно по 8 Ом без відчутної втрати в потужності. Або підключити декілька вбудованих акустичних систем опором 4, 6 чи 8 Ом. Не всім це знадобиться, але це приємний бонус для побудови систем в невеликих комерційних приміщеннях. До речі далі я поясню, чому це гарний варіант для маленьких кафе, магазинів та офісів чи любої іншої комерції.
Bluetooth трансміттер
Також старша модель AMR-200DAB має функцію Bluetooth трансміттера. Ця функція може дозволити вам не приймати, а передавати сигнал з пристрою на інші блютуз приймачі. Фішка в тому, що ви можете обирати різні вхідні сигнали (аналог чи оптика) і транслювати їх на зовнішню акустику з блютуз чи інший пристрій з блютуз. Керування гучності при цьому буде виконуватись за допомогою ручки гучності підсилювача. Я чесно кажучи перший раз зустрічаю таку функцію в інтегральних підсилювачах.
Щось схоже я описував в попередній статті про Wiim Pro. Якщо ви її не читали, то ось тут.
Органи керування
Тепер пройдемося по функціоналу обох підсилювачів. Почнемо з органів керування на передній панелі.
Тут ми маємо вхід для мікрофону та вихід для навушників. Вони виконані в форматі jack 6.3. Це плюс для використання, як вдома так і в комерції. Мікрофон може підійти як для оголошень так і для підключення зовнішнього обладнання з роз’ємом jack 6.3. Навушники для прослуховування музики в нічний час.
Далі маємо два слоти – USB та SD. Обидва розраховані на роботу з музичними файлами в форматі МР3. Або ж з файлами в МР3 у вигляді реклами. Забігаючи наперед, якщо виробник вказав МР3 значить тільки МР3 і ніяких FLAC AAC і т.п.
Керування прослуховуванням музики можна здійснювати як з передньої панелі так і з пульта.
Звертаю увагу на важливий момент, який треба знати. Плеєр не має просунутого внутрішнього каталогу. Тому ваші записи будуть відтворюватися просто по черзі. Думаю багатьом, як і мені буде незручно переключати треки руками і шукати потрібний з загального списку. З іншого боку, якщо у вас флешка не на 128Гб і ви, наприклад, використовуєте техніку в маленькому кафе, яке купило ліцензовані треки, то саме цього функціоналу вам буде більш ніж достатньо. В цьому випадку я би використовував слот для SD карт - він менше випирає з передньої панелі.
Bluetooth
Наступна функція для тих хто звик слухати музику з телефону. Це авжеж Bluetooth. З ним ніяких питань не виникло. Підключився швидко, сигнал на відстані 6м тримав стабільно і без збоїв. Тож ідемо далі.
На кнопках Speaker A, B теж думаю зупинятися немає сенсу. Вони обирають вихідні клеми на задній панелі підсилювача. Єдина відмінність, що у 200-ї моделі ця кнопка одна і обирає режими кожним дотиком, а у 120-ї моделі виконані дві окремі кнопки. Дуступні варіанти А, В, чи АВ. Зроблено це через додаткові кнопки Bluetooth та “Меню” у старшої моделі.
У молодшої 120-ї моделі як і у старшої маємо наступні кнопки:
Loudness – підсилює бас в нижньому частотному регістрі.
Direct – це по суті байпас любих вбудованих еквалайзерів. При його натисканні функція Loudness та еквалайзер не працюють.
Source це вибір джерела звуку.
Mode – відповідає за еквалайзер який має регулювання по високій та низькій частоті.
Старша модель AMR-200DAB має дві додаткові клавіші BT Transmit, функція про яку я писав вище та клавішу Menu. Меню відповідає за налаштування функції BT Transmit.
Дисплей
Пару слів про дисплеї. В обох моделях вони однакові. Він яскравий і нагадав мені дисплей музичного центру Aiwa, який я мав майже 20 років назад. Таке враження, що японці запаслися ними на десятки років вперед.
Свою функцію виконує на всі сто відсотків. Назви треків та входів, налаштування еквалайзеру та функції блютуз передатчика. До речі у цій ціновій категорії майже немає підсилювачів з дисплеями, які б виводили інформацію про вхід та рівень гучності. За це однозначно плюс AIWA.
Підключення
Переходимо до зворотньої панелі. Об’днує два девайси наявність входу Phono для програвача вінілу. Обов’язково присутня і клема заземлення.
Ліворуч від входа фоно обидва підсилювача мають блок вхідних роз’ємів RCA. Всього їх чотири. Також є вихід REC/Line Out. Він має на виході лінійний сигнал, який в даний момент відтворює підсилювач.
А тепер знов до відмінностей між моделями. Більш потужна 200 модель має блок цифрових входів представлених одним оптичним і одним коаксиальним. Тобто до нього через оптику вже можна підключити телевізор чи приставку.
Також у старшої моделі вже виносна антена блютуз. Вона дає більш стабільний прийом сигналу, а також працює як трансмітер. Молодша ж версія має вбудовану антену. Останній блок вихідних клем. Обидва вони однакові. Виключення тільки для 200-ї моделі - вище я описав можливість роботи з акустичними системами на 16 Ом.
Збірка та звук
На прикладі нижче фото компонентів моделі AMU-120.
Вражає, що в підсилювачі за 20000 грн вже використовується тороїдальний трансформатор.
Також непогані компоненти по ємностям та транзисторам вихідного каскаду. Виробник не став економити навіть в стартовій моделі. Аналогічна ситуація в і старшому браті.
Звук з гарною серединою та верхнім діапазоном частот. Трошки підкачав бас, але скоріш за все це можна списати на відтворення музики зі Spotify. Нажаль як ви знаєте, Tidal нам поки недоступний.
Висновок
В заключенні хочу сказати, що обидва підсилювачі задають високу планку по потужності в сегменті підсилювачів до 20 та 29 тис гривень. Наразі я не знаю конкурентів зі схожими ттх в 120 та 200Вт сумарної потужності.
Функціонал з флешкою, SD картою та мікрофонним входом теж майже відсутній у конкурентів. Єдине, чого не вистачило саме мені, так це хоча б Spotify Connect та AirPlay. Але в цьому випадку думаю ціна була би значно вище. Якщо вам потрібен стримінг та AirPlay не за всі гроші світу, то завжди можна придбати окремо Wiim Pro чи Arylic S10 і отримати при цьому шикарний бездротовий функціонал за ціну від 4000 грн.
Дякую за увагу, сподіваюся вам було цікаво познайомитися з новинкою, як і мені.
Сергій Ільїн
Avero